Teoria i praktyka propagandy
Politycy, publicyści, ludzie związani z mediami wolą unikać słowa "propaganda". Ze względu na kontrowersje narosłe wokół działań propagandowych słowo to źle się kojarzy nie tylko Polakom. Wszyscy mamy dziś "obsesję propagandową". Autorki książki, naukowcy Uniwersytetu Wrocławskiego, przedstawiając najbardziej typowe ujęcia teorii propagandy we współczesnej nauce, funkcjonowanie
systemów propagandowych i ich związek z systemami komunikowania oraz opinią publiczną, próbują wskazać na przyczyny tej "obsesji". Pokazują ponadto, jak realizacja celów propagandowych wpływa na język polityki. Książka jest skierowana głównie do studentów kierunków humanistycznych. Zainteresuje również dziennikarzy, a także innych specjalistów w zakresie masowego przekazu informacji.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Bogusława Dobek-Ostrowska, Janina Fras i Beata Ociepka. |
Hasła: | Propaganda - podręcznik akademicki |
Adres wydawniczy: | Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 1999. |
Wydanie: | Wyd. 2. |
Opis fizyczny: | 132 s. ; 24 cm. |
Uwagi: | Bibliogr. s. 111-112. |
Powiązane zestawienia: | Marketing |
Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki |
Dodaj recenzje, komentarz |
- Propaganda jako forma komunikowania
- Klasyfikacja propagandy
- System propagandowy
- Opinia publiczna
- Język propagandy politycznej
- Wybrana literatura
- Aneks: Propaganda w Trzeciej Rzeszy
Zobacz spis treści
Pozycja została zakupiona.