Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy REMBERTÓW m.st. Warszawy

book
book

Edukacja dorosłych : podręcznik akademicki

Tyt. oryg. : "Adult learner : the definitive classic in adult education and human resource development".

Autor: Knowles, Malcolm Shepherd




Klasyczne dzieło z dziedziny edukacji dorosłych sławnego profesora Knowlesa w nowym opracowaniu Elwooda Holtona i Dicka Swansona wzbogacającym o najnowsze osiągnięcia w tej dziedzinie, podzielono na 3 części. Część pierwsza opisuje źródła andragogiki, druga zajmuje się postępami w dziedzinie edukacji dorosłych z uwzględnieniem zastosowań praktycznych, uczeniem się dorosłych w kontekście

rozwoju badań nad zasobami ludzkimi. Ostatnia część obejmuje zagadnienia motywowania, uwalniania zasobów osób dorosłych, listę stylów uczenia się, problemy we wdrażaniu szkolenia i ich rozwiązywania, model rozwoju efektywności pracownika w nowych rolach i środowiskach.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Malcolm S. Knowles, Elwood F. Holton, Richard A. Swanson ; [red. Maria M. Kaczmarek ; tł. Miłosz Habura, Rozalia Ligus, Adrianna Nizińska].
Hasła:Oświata dorosłych - podręcznik akademicki
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN , 2009.
Opis fizyczny:322 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. [290]-312. Indeks.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Przedmowa
  2. Rozdział 1. Wprowadzenie
  3. Część I. Korzenie andragogiki. Historia i główne założenia klasycznej andragogicznej teorii uczenia się dorosłych.
  4. Rozdział 2. Badanie świata teorii uczenia się
  5. Rozdział 3. Teorie uczenia się
  6. Rozdział 4. Teoria uczenia się dorosłych: andragogika
  7. Rozdział 5. Teorie nauczania
  8. Rozdział 6. Andragogiczny model procesu uczenia się
  9. Część II. Postępy w uczeniu się dorosłych. Współczesne perspektywy efektywnego uczenia się dorosłych
  10. Rozdział 7. Andragogika w praktyce. Rozszerzenia użyteczności andragogicznego modelu
  11. Rozdział 8. Uczenie się dorosłych w kontekście rozwoju kadr pracowniczych
  12. Rozdział 9. Nowe perspektywy w andragogice
  13. Rozdział 10. Poza andragogiką
  14. Rozdział 11. Przyszłość andragogiki
  15. Część III. Uczenie się dorosłych w praktyce. Zakres, narzędzia i badania wspierające andragogikę w praktyce
  16. Rozdział 12. Całość-część-całość (whole-part-whole) w nadragogicznym modelu uczenia się
  17. Rozdział 13. Od nauczyciela do facylitatora
  18. Rozdział 14. Uwalnianie energii drzemiącej w ludziach
  19. Rozdział 15. Kontrasty. Kilka wskazówek na temat ich wykorzystania w uczeniu dorosłych
  20. Rozdział 16. Przewodnik do diagnozowania i planowania rozwoju kluczowych kompetencji
  21. Rozdział 17. Kwestionariusz Stylu Uczenia się Osoby Dorosłej (opracowany przez Malcoma S. Knowlesa)
  22. Rozdział 18. Szkolenia pracownicze i związane z nimi problemy
  23. Rozdział 19. Model rozwoju pracowników. Skuteczne działanie w nowych rolach i w środowisku
  24. Bibliografia
  25. Indeks nazwisk
  26. Indeks rzeczowy
  27. O autorach

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. nr 55
ul. Gawędziarzy 8

Sygnatura: 37
Numer inw.: 39694
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.