Instytucje prawa administracyjnego
System Prawa Administracyjnego to wielotomowe dzieło opracowane przez najwybitniejszych polskich autorów, kompleksowo omawiające cały polski system prawa administracyjnego. Nad redakcją merytoryczną całego zbioru czuwają prof. dr hab. Roman Hauser, prof. dr hab. Zygmunt Niewiadomski oraz prof. dr hab. Andrzej Wróbel. W Tomie I "Instytucje prawa administracyjnego" omówione zostały następujące zagadnienia: pojęcie administracji publicznej, pojęcie prawa administracyjnego, uznanie administracyjne, interes prawny w prawie administracyjnym, kompetencja w prawie administracyjnym.
Odpowiedzialność: | red. Roman Hauser, Zygmunt Niewiadomski, Andrzej Wróbel ; aut. Zofia Duniewska [et al.]. |
Seria: | System Prawa Administracyjnego : t. 1 |
Hasła: | Administracja publiczna Prawo administracyjne - Polska |
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck : Instytut Nauk Prawnych PAN, 2010. |
Wydanie: | Stan prawny na dzień 1 listopada 2009 r. |
Opis fizyczny: | XIII, [1], 425 s. ; 25 cm. |
Uwagi: | Bibliogr. przy rozdz. Indeks. |
Powiązane zestawienia: | Holocaust |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
- Przedmowa
- Wykaz skrótów
- Rozdział I. Pojęcie administracji publicznej
- § 1. Uwagi wstępne
- § 2. Dotychczasowe poglądy na pojęcie administracji publicznej
- § 3. Uwarunkowania kształtu współczesnej administracji publicznej
- § 4. W poszukiwaniu istoty administracji publicznej
- Rozdział II. Prawo administracyjne – wprowadzenie
- § 5. Powstanie i kształtowanie się prawa administracyjnego
- § 6. Pojęcie i definicje prawa administracyjnego
- § 7. Zakres, przedmiot, rola, cele, funkcje, czynniki wyznaczające
- i cechy prawa administracyjnego
- § 8. Systematyka prawa administracyjnego
- § 9. Prawo administracyjne w systemie prawa
- Rozdział III. Stosunek administracyjnoprawny
- § 10. Pojęcie i znaczenie stosunku administracyjnoprawnego
- § 11. Przegląd stanowisk doktryny
- § 12. Rodzaje stosunków administracyjnoprawnych
- § 13. Nawiązanie stosunku administracyjnoprawnego i jego ustanie
- § 14. Koncepcja sytuacji administracyjnoprawnej
- Rozdział IV. Uznanie administracyjne a inne formy władzy dyskrecjonalnej administracji publicznej
- § 15. Związanie a uznanie jako spór dwóch koncepcji administracji publicznej
- § 16. Zakres dopuszczalnej władzy dyskrecjonalnej w świetle zasady związania administracji publicznej prawem
- § 17. Charakterystyczne cechy stosowania prawa administracyjnego w sferze zewnętrznej
- § 18. Pojęcie uznania administracyjnego
- § 19. Upoważnienia do uznania w polskim prawie administracyjnym
- § 20. Przyczyny wprowadzania upoważnień do uznania
- § 21. Kontrola uznania administracyjnego
- § 22. Uznanie w prawie i orzecznictwie Rady Europy i Unii Europejskiej
- § 23. Inne rodzaje władzy dyskrecjonalnej i luzów decyzyjnych
- Rozdział V. Prawo podmiotowe publiczne
- § 24. Pojęcie prawa podmiotowego publicznego
- § 25. Uzasadnienie praw podmiotowych publicznych
- § 26. Krytyka niektórych koncepcji prawa podmiotowego publicznego
- § 27. Struktura i treść praw podmiotowych publicznych
- § 28. Horyzontalny skutek praw podmiotowych publicznych
- § 29. Wykonywanie i ochrona praw podmiotowych publicznych
- Rozdział VI. Kompetencja w prawie administracyjnym
- § 30. Pojęcie kompetencji w ujęciu nauki prawa administracyjnego
- § 31. Teoretycznoprawne ujęcia kompetencji
- § 32. Reguła kompetencyjna i kompetencji – synteza ujęć administracyjnoprawnych i teoretycznoprawnych
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)