Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy REMBERTÓW m.st. Warszawy

book
book

Ekonomika przedsiębiorstwa handlowego : zarządzanie, finanse, efektywność, rozwój




Głównym celem niniejszej monografii jest próba stworzenia - na podstawie studiów literaturowych oraz doświadczeń zdobytych w praktyce - rozwiązań dla przedsiębiorstw handlowych w zakresie zarządzania, finansów oraz kreowania rozwoju. Autorzy - reprezentujący różne zainteresowania naukowe i odmienne doświadczenie praktyczne - zaprezentowali w czterech częściach pracy kolejno: problemy zarządcze, finansowe, efektywnościowe

i rozwojowe. Takie podejście zdeterminowało czteroczęściowy układ monografii. Autorzy zaprezentowali organizacyjno-zarządcze problemy prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstwa handlowego. Proces zarządczy nie może obyć się bez sprawnie działającej ewidencji finansowo-księgowej kreującej rozwiązania informacyjne dla celów zarządzania przedsiębiorstwem handlowego. Ważnym aspektem funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa, a zwłaszcza handlowego jest budowa strategii podatkowych oraz zastosowanie nowoczesnych rozwiązań rachunkowości zarządczej. Rozwój bez kapitału dzisiaj jest wręcz niemożliwy, dlatego też autorzy poświecili znaczące miejsce rozważaniom procesom finansowym i zarządzaniu finansami. Ostatnią część, ale nie mniej ważną stanowią rozważania na temat polityki rozwojowej przedsiębiorstwa handlowego. Autorzy wskazują różne instrumenty i różne drogi wspierania rozwoju i innowacyjności przedsiębiorstwa handlowego.Jest to książka nie o tym jak promować przedsiębiorstwo i prowadzić działania marketingowe, ale o tym jak zarządzać nim we współczesnym (burzliwym) otoczeniu, wymagającym nowej wiedzy, odmiennych strategii i dobrej konstrukcji wszystkich funkcjonalnych elementów działalności. Rozwój - kapitał - efektywność to wyzwania, którym przedsiębiorstwo handlowe musi sprostać.Mamy nadzieję, że zaprezentowane podejście będzie stanowić istotny przyczynek do dyskusji nad przyszłym modelem funkcjonowania przedsiębiorstwa handlowego w jego otoczeniu prawno-finansowym.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:red. Beata Filipiak.
Hasła:Przedsiębiorstwo handlowe - ekonomika
Przedsiębiorstwo handlowe - finanse
Przedsiębiorstwo handlowe - zarządzanie
Adres wydawniczy:Warszawa : CeDeWu - Wydawnictwa Fachowe, 2009.
Opis fizyczny:258 s. : il.; 23 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 253-259.
Powiązane zestawienia:Ekonomia
Rachunkowość
Zarządzanie
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wprowadzenie
  2. Część I
  3. Teoretyczne i praktyczne podstawy funkcjonowania przedsiębiorstwa handlowego
  4. - aspekty organizacyjno-zarządcze
  5. 1. Pojęcie i funkcje przedsiębiorstwa handlowego
  6. - Małgorzata Brojak-Trzaskowska
  7. 1.1. Specyfika przedsiębiorstwa handlowego
  8. 1.2. Funkcje i zasady działania przedsiębiorstwa handlowego
  9. 1.3. Przesłanki podejmowania działalności gospodarczej w sferze handlu
  10. 2. Klasyfikacja przedsiębiorstw handlowych - Małgorzata Porada-Rochoń
  11. 3. Istota i funkcje zarządzania przedsiębiorstwem handlowym
  12. -Małgorzata Brojak-Trzaskowska
  13. 3.1. Proces planowania w przedsiębiorstwie handlowym
  14. 3.2. Proces organizowania
  15. 3.3. Proces motywowania i jego znaczenie
  16. 3.4. Kontrola w przedsiębiorstwie handlowym
  17. 3.5. Podejście procesowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem handlowym
  18. 4. Wybrane aspekty organizowania działalności przedsiębiorstwa handlowego
  19. - Małgorzata Brojak-Trzaskowska
  20. 4.1. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa handlowego
  21. 4.2. Czynniki determinujące strukturę organizacyjną
  22. 4.3. Elementy organizowania pracy w przedsiębiorstwie handlowym
  23. 5. Etyka z biznesie - Małgorzata Porada-Rochoń
  24. Część II
  25. Rachunkowość i polityka podatkowa w przedsiębiorstwie handlowym
  26. 1. Elementy ewidencji księgowej i sprawozdawczości w przedsiębiorstwie handlowym
  27. - Piotr Szczypa
  28. 1.1. Rola rachunkowości finansowej w przedsiębiorstwie handlowym
  29. 1.2. Księgi rachunkowe
  30. 1.3. Ewidencja towarów w przedsiębiorstwie handlowym
  31. 1.4. Sprawozdawczość finansowa w przedsiębiorstwie handlowym
  32. 2. Rachunek kosztów w przedsiębiorstwie handlowym - Piotr Szczypa
  33. 2.1. Definicja i istota rachunku kosztów
  34. 2.2. Systematyczny rachunek kosztów w przedsiębiorstwie handlowym
  35. 2.3. Pozaewidencyjne rachunki kosztów w przedsiębiorstwie handlowym
  36. 3. Możliwości zastosowania rachunkowości zarządczej/controllingu
  37. w przedsiębiorstwie handlowym - Piotr Szczypa
  38. 3.1. Rola rachunkowości zarządczej/controllingu w przedsiębiorstwie handlowym
  39. 3.2. Narzędzia rachunkowości zarządczej wspomagające procesy decyzyjne
  40. w przedsiębiorstwie handlowym
  41. 3.3. Możliwości zastosowania narzędzi rachunkowości zarządczej
  42. w przedsiębiorstwie handlowym
  43. 4. Strategie podatkowe w przedsiębiorstwie handlowym - Beata Filipiak
  44. 4.1. Opodatkowanie przedsiębiorstwa handlowego
  45. 4.2. Instrumenty legalnego obniżania obciążeń podatkowych
  46. 4.3. Kształtowanie strategii podatkowej przedsiębiorstwa handlowego
  47. Część III
  48. Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie handlowym
  49. 1. Obszary i zakres decyzji finansowych w procesie zarządzania finansami
  50. - Beata Filipiak
  51. 1.1. Finansowe aspekty zarządzania aktywami i pasywami w przedsiębiorstwie
  52. handlowym
  53. 1.2. Decyzje krótko- i długoterminowe
  54. 1.3. Decyzje finansowe a ryzyko
  55. 2. Budżetowanie jako element wsparcia procesu zarządzania finansami
  56. -Marek Dylewski
  57. 2.1. Budżetowanie jako metoda zarządzania w przedsiębiorstwie handlowym
  58. 2.2. Elementy procesu budżetowana w przedsiębiorstwie handlowym
  59. 2.3. Praktyczne aspekty procesu budżetowania w przedsiębiorstwie handlowym
  60. 2.4. Warunki wdrożenia i wykorzystania budżetowania w przedsiębiorstwie
  61. handlowym
  62. 3. Finansowanie przedsiębiorstw handlowych - Magdalena Zioło
  63. 3.1. Zapotrzebowanie na kapitał w przedsiębiorstwie handlowym
  64. 3.2. Problematyka doboru instrumentów finansowych
  65. 3.3. Strategie finansowania przedsiębiorstw handlowych
  66. 4. Instrumenty finansowe w praktyce przedsiębiorstwa handlowego
  67. - Małgorzata Porada-Rochoń
  68. 4.1. Instrumenty finansowe własne
  69. 4.2. Instrumenty finansowe obce
  70. 5. Analiza ekonomiczno-finansowa jako narzędzie wspierające proces decyzyjny
  71. - Małgorzata Porada-Rochoń
  72. 5.1. Kierunki wykorzystania analizy ekonomiczno-finansowej w przedsiębiorstwie
  73. handlowym
  74. 5.2. Znaczenie analizy wskaźnikowej w procesie podejmowania decyzji
  75. 6. Restrukturyzacja finansowa przedsiębiorstwa handlowego
  76. -Małgorzata Porada-Rochoń
  77. 6.1. Istota i przyczyny restrukturyzacji finansowej
  78. 6.2. Zakres zmian wynikający z restrukturyzacji finansowej
  79. Część IV
  80. Kształtowanie polityki rozwojowej przedsiębiorstwa handlowego
  81. 1. Strategia jako wyznacznik kierunków rozwoju przedsiębiorstw handlowych
  82. - Małgorzata Porada-Rochoń
  83. 1.1. Znaczenie strategii w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa handlowego
  84. 1.2. Proces formułowania strategii
  85. 1.3. Nowoczesne podejście do zarządzania strategicznego
  86. 2. Czynniki determinujące rozwój przedsiębiorstwa handlowego
  87. - Małgorzata Brojak-Trzaskowska
  88. 2.1. Podstawowe uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstwa handlowego
  89. 2.2. Egzogeniczne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstwa handlowego
  90. 2.3. Endogeniczne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstwa handlowego
  91. 3. Innowacje jako warunek sukcesu współczesnego przedsiębiorstwa handlowego
  92. - Małgorzata Brojak-Trzaskowska
  93. 3.1. Innowacje jako wyznacznik rozwoju przedsiębiorstw handlowych
  94. 3.2. Istota i elementy procesu innowacyjnego
  95. 3.3. Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie handlowym
  96. 4. Rachunek opłacalności inwestycji w przedsiębiorstwie handlowym
  97. - Magdalena Zioło
  98. 4.1. Znaczenie rachunku opłacalności inwestycji w procesie zarządzania
  99. przedsiębiorstwem handlowym
  100. 4.2. Proste metody oceny efektywności inwestycji
  101. 4.3. Metody złożone (dyskontowe) w ocenie inwestycji
  102. 5. Aspekty proekologiczne w kształtowaniu rozwoju przedsiębiorstwa
  103. handlowego - Piotr Szczypa
  104. 5.1. Ochrona środowiska a działalność przedsiębiorstwa handlowego
  105. 5.2. Źródła finansowania działalności na rzecz ochrony środowiska
  106. 5.3. Ograniczanie kosztów i wydatków w przedsiębiorstwie handlowym poprzez
  107. ochronę środowiska
  108. 5.4. Poprawa wizerunku przedsiębiorstwa handlowego w wyniku działalności
  109. na rzecz ochrony środowiska
  110. 6. Instytucjonalne instrumenty wsparcia rozwoju przedsiębiorstwa handlowego
  111. - Beata Filipiak
  112. 6.1. Powiązania przedsiębiorstwa handlowego z podmiotami sektora publicznego
  113. i organami Unii Europejskiej
  114. 6.2. Ekonomiczno-finansowe instrumenty stymulowania rozwoju przedsiębiorstwa
  115. handlowego przez organy gminy
  116. 6.3. Pomoc publiczna i jej znaczenie dla przedsiębiorstwa
  117. 6.4. Poręczenia i gwarancje publiczne jako instrument wsparcia przedsiębiorstwa
  118. handlowego
  119. 6.5. Pozostałe instrumenty instytucjonalnego wsparcia rozwoju przedsiębiorstwa
  120. handlowego
  121. 7. Przedsiębiorstwa handlowe w kooperacji z sektorem publicznym
  122. - Marek Dylewski
  123. 7.1. Prawa i obowiązki przedsiębiorstw handlowych w relacjach z sektorem
  124. publicznym
  125. 7.2. Przedsiębiorstwo handlowe jako partner biznesowy
  126. 7.3. Przedsiębiorstwo handlowe jako biorca usług publicznych
  127. Bibliografia *

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. nr 55
ul. Gawędziarzy 8

Sygnatura: 005+657/659
Numer inw.: 39695
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.