Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy REMBERTÓW m.st. Warszawy

book
book

Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice

Autor: Brzeziński, Jerzy




Psychologia i pedagogika są naukami empirycznymi, a to oznacza, że jedyną drogą wprowadzenia do nich nowych twierdzeń i teorii jest konfrontacja z danymi empirycznymi. Powtarzalność badań stanowi istotną cechę poznania naukowego. Metoda eksperymentu jest taką metodą, która pozwala na powtarzalność badania, czyniąc je intersubiektywnie komunikowalnym oraz intersubiektywnie kontrolowalnym i dostarcza wiedzy o

najwyższym stopniu pewności. Podręcznik wprowadza Czytelnika - studenta psychologii, pedagogiki i dyscyplin pokrewnych (np. socjologii) - w podstawy eksperymentu zarówno laboratoryjnego, jak i terenowego, opartego na porównaniach dwugrupowych i na porównaniach wielogrupowych (odwołującego się do statystycznego modelu analizy wariancji). Autor włożył wiele wysiłku, aby te skomplikowane zagadnienia wyłożyć w sposób systematyczny i przystępny dla osób z podstawowym przygotowaniem statystycznym.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Jerzy Brzeziński.
Seria:Wykłady z Psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński : t.1
Hasła:Eksperyment - teoria - podręcznik akademicki
Pedagogika - metody - podręcznik akademicki
Psychologia - metody - podręcznik akademicki
Statystyka matematyczna - stosowanie - psychologia - podręcznik akademicki
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwo Naukowe "Scholar", 2008.
Wydanie:Wyd. 2, popr.
Opis fizyczny:278 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 238-[242].
Powiązane zestawienia:Psychologia
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Rozdział 1 Osobliwość eksperymentu w badaniach psychologicznych i pedagogicznych - uwagi wprowadzające
  2. Rozdział 2 Eksperyment - podstawowe pojęcia i założenia
  3. Rozdział 3 Odmiana jedno-jednozmiennowa - podstawowe plany eksperymentalne oparte na porównaniach dwugrupowych
  4. Rozdział 4 Odmiana wielo-jednozmiennowa - Cześć I Plany czynnikowe w grupach kompletnie zrandomizowanych
  5. Rozdział 5 Odmiana wielo-jednozmiennowa - Część II plany czynnikowe z powtarzaniem pomiaru zmiennej zależnej
  6. Rozdział 6 O tym, co istotne
  7. Rozdział 7 Jak zapewnić wysoką trafność planu eksperymentalnego ?
  8. Rozdział 8 Dlaczego należy zwracać uwagę na protest zmiennej zależnej ?

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. nr 55
ul. Gawędziarzy 8

Sygnatura: 159.9
Numer inw.: 40382
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów


Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:

book


Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.