Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy REMBERTÓW m.st. Warszawy

book
book

Strategie wynagrodzeń

Autor: Borkowska, Stanisława




Efektywne i konkurencyjne systemy wynagrodzeń jako istotny czynnik motywowania ludzi do pracy powinny być powiązane z celami i strategią firmy - wychodząc z tego podstawowego założenia, autorka prezentuje różnorodne sposoby wynagradzania pracowników oraz sytuacje, w jakich mogą być stosowane. Szczegółowo analizuje wszystkie aspekty wynagrodzeń, począwszy od wyboru odpowiedniego systemu, a skończywszy na metodach sprawnego

nim zarządzania. Autorka porusza wiele nowych i złożonych problemów, takich jak sposoby wykorzystania bodźców długoterminowych. Prezentowane rozwiązania ilustruje przykładami zaczerpniętymi z praktyki firm polskich i zagranicznych.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Stanisława Borkowska.
Seria:Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR)
Hasła:Płaca - polityka
Praca - badanie - metody
Podręczniki
Adres wydawniczy:Kraków : Oficyna Ekonomiczna. Oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych, 2004.
Wydanie:Wyd. 2.
Opis fizyczny:580 s. : rys., tab., wykr. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Powiązane zestawienia:Ekonomia
Zarządzanie
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wprowadzenie
  2. Rozdział 1. Istota i funkcje wynagrodzeń
  3. Podstawowe pojęcia
  4. Podstawowe funkcje wynagrodzeń
  5. Osiem przykazań skutecznego motywowania przez wynagrodzenia
  6. Determinanty skutecznego motywowania przez wynagrodzenia
  7. Bibliografia
  8. * Rozdział 2. Potrzeba budowy nowych systemów wynagrodzeń w przedsiębiorstwie. Wyzwania globalizacyjne
  9. Tradycyjne systemy wynagrodzeń
  10. Dlaczego trzeba budować nowe systemy wynagrodzeń
  11. Kierunki zmian w systemach wynagrodzeń
  12. Bibliografia
  13. * Rozdział 3. Projektowanie systemu wynagrodzeń w organizacji gospodarczej
  14. Strategia wynagrodzeń i jej determinanty
  15. Cząstkowe strategie wynagrodzeń całkowitych
  16. Wpływ strategii organizacyjnej na strategię wynagrodzeń
  17. Procedura projektowania systemu wynagrodzeń
  18. Bibliografia
  19. * Rozdział 4. Struktura wynagrodzeń całkowitych. Wynagrodzenia pakietowe
  20. Ogólne zasady kształtowania struktury wynagrodzeń całkowitych
  21. Wynagrodzenia pakietowe
  22. Bibliografia
  23. * Rozdział 5. Wartościowanie pracy podstawą polityki płac
  24. Znaczenie wartościowania pracy
  25. Techniki wartościowania pracy i przesłanki ich doboru
  26. Jak wykorzystać wyniki wartościowania w polityce płac
  27. Bibliografia
  28. * Rozdział 6. Systemowa ocena efektów pracy
  29. Rola i zasady oceny efektów pracy
  30. Ocena organizacyjnych efektów pracy
  31. Ocena grupowych efektów pracy
  32. Okresowa ocena indywidualnych efektów pracy
  33. Bibliografia
  34. * Rozdział 7. Rynkowe przeglądy wynagrodzeń i ich użyteczność
  35. Cele i charakter rynkowych przeglądów wynagrodzeń
  36. Standardy jakościowe rynkowych przeglądów wynagrodzeń
  37. Procedura prowadzenia rynkowych przeglądów wynagrodzeń
  38. Porozumienia międzynarodowe dotyczące przeglądów wynagrodzeń
  39. Bibliografia
  40. * Rozdział 8. Jak budować tabele płac
  41. Determinanty motywacyjnych tabel płac
  42. Budowa tabel płac na podstawie wyników wartościowania pracy
  43. Tradycyjne czy elastyczne tabele płac
  44. Bibliografia
  45. * Rozdział 9. Jak podwyższać płace
  46. Automatyczne podwyżki wynagrodzeń i tradycyjne tabele płac
  47. Kryteria dokonywania podwyżek i elastyczne tabele płac
  48. Podwyżki płac a problemy związane z zarządzaniem tabelami płac
  49. Zasady podwyższania płac
  50. Bibliografia
  51. * Rozdział 10. Formy wynagrodzeń - bodźce krótkoterminowe
  52. Indywidualne formy wynagrodzeń
  53. Grupowe i zespołowe formy wynagrodzeń
  54. Premiowanie
  55. Zadaniowe formy wynagrodzeń oparte na zarządzaniu przez cele
  56. Udziałowe formy wynagrodzeń (programy dzielenia zysku)
  57. Wynagrodzenia kafeteryjne
  58. Porównanie różnych form wynagrodzeń
  59. Bibliografia
  60. * Rozdział 11. Wynagrodzenia długoterminowe
  61. Zalety i wady wynagrodzeń długoterminowych
  62. Rodzaje bodźców długoterminowych
  63. Bodźce własnościowe i własnościowe powiązane z efektami - uwagi ogólne
  64. Bodźce oparte na własności
  65. Bodźce własnościowe powiązane z efektami firmy
  66. Długoterminowe bodźce finansowe
  67. Bodźce oszczędnościowe
  68. Dodatkowe systemy emerytalne
  69. Problemy związane z wyceną wartości bodźców długoterminowych
  70. Systemy zachęt do rozwoju bodźców długoterminowych
  71. Zarządzanie bodźcami długoterminowymi
  72. Bibliografia
  73. * Rozdział 12. Wynagradzanie specjalistów ds. sprzedaży
  74. Główne składniki wynagrodzeń specjalistów ds. sprzedaży
  75. Osiem etapów projektowania systemów wynagrodzeń specjalistów ds. sprzedaży
  76. Bibliografia
  77. * Rozdział 13. Wynagradzanie wyższej kadry kierowniczej - systemy, struktura i zróżnicowanie
  78. Współczesny kierownik - cechy jego pracy, kompetencje, pełnione role
  79. Specyfika wynagradzania kadry kierowniczej - teraźniejszość i przyszłość
  80. Zróżnicowanie wynagrodzeń kierowników
  81. Relacje wynagrodzeń całkowitych
  82. Bibliografia
  83. * Rozdział 14. Zarządzanie wynagrodzeniami
  84. Analiza i usprawnianie systemów wynagrodzeń
  85. Metody analizy systemu wynagrodzeń
  86. Kontrola budżetowa
  87. Informacja w zarządzaniu wynagrodzeniami
  88. Negocjacje i konsultacje dotyczące płac i dochodów z pracy
  89. Kilka ogólnych zasad negocjowania i budowy układów zbiorowych pracy
  90. Kto powinien zarządzać systemami wynagrodzeń
  91. Bibliografia
  92. Indeks

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. nr 55
ul. Gawędziarzy 8

Sygnatura: 33
Numer inw.: 42247
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.