Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy REMBERTÓW m.st. Warszawy

book
book

Nowoczesne podejście do zarządzania organizacjami




Książka podejmuje aktualną problematykę zarządzania organizacjami w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Przedstawiono analizę zjawisk w wybranych grupach organizacji oraz sposoby rozwiązań problemów z wykorzystaniem różnych metod i instrumentów. Zaprezentowane treści zostały zgrupowane w czterech częściach poświęconych:- uwarunkowaniom rozwoju i wspierania przedsiębiorczości,- problemom rozwoju

struktur klastrowych,- relacjom kierownictwa z pracownikami,- motywacji i satysfakcji z pracy.Autorami poszczególnych rozdziałów są pracownicy naukowi polskich uczelni oraz praktycy życia gospodarczego. Książka jest przeznaczona zarówno dla kadry zarządzającej różnego rodzaju organizacjami, jak i pracowników naukowych zainteresowanych problematyką zarządzania. Może być także przydatna dla doktorantów oraz studentów kierunków ekonomicznych, a zwłaszcza zarządzania. Należy wyrazić przekonanie, że publikacja wzbogaci wiedzę z zakresu zarządzania każdego czytelnika oraz zainspiruje go do poszukiwania skutecznych metod zarządzania organizacjami.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:red. nauk. Anna Wasiluk.
Hasła:Przedsiębiorstwo - organizacja
Zarządzanie
Podręczniki
Adres wydawniczy:Warszawa : Difin, 2009.
Opis fizyczny:220 s. : il. ; 23 cm.
Uwagi:Bibliogr. przy rozdz. Tekst częśc. ang.
Powiązane zestawienia:Relacje międzyludzkie - psychologia
Zarządzanie
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wstęp
  2. CZĘŚĆ I. UWARUNKOWANIA ROZWOJU PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
  3. Rozdział 1. Bariery, wyzwania i prognozy rozwoju przedsiębiorstw rodzinnych początku XXI wieku
  4. Bolesław Budzisz
  5. Wprowadzenie
  6. 1.1. Bariery funkcjonowania przedsiębiorstw rodzinnych
  7. 1.2. Wyzwania, wobec których stają przedsiębiorstwa rodzinne
  8. 1.3. Prognozy rozwoju przedsiębiorstw rodzinnych
  9. Podsumowanie
  10. Bibliografia
  11. Rozdział 2. Menedżerskie i prawne aspekty podejmowania działalności gospodarczej w Polsce
  12. Marek Matejun, Waldemar Staroń
  13. ˙
  14. Wprowadzenie
  15. 2.1. Decyzje i czynności w procesie podejmowania działalności gospodarczej
  16. 2.2. Metodyka prowadzonych badań i charakterystyka respondentów
  17. 2.3. Opinie przedsiębiorców na temat menedżerskich i prawnych aspektów podejmowania działalności gospodarczej w Polsce
  18. Podsumowanie
  19. Bibliografia
  20. Rozdział 3. Przedsiębiorczość w sektorze MSP
  21. Krystyna Leszczewska
  22. ˙
  23. Wprowadzenie
  24. 3.1. Determinanty przedsiębiorczości
  25. 3.2. Specyfika sektora MSP i uwarunkowania jego rozwoju
  26. 3.3. Prezentacja wyników badań własnych dotyczących aktywności ekonomicznej sektora MSP w województwie podlaskim
  27. Podsumowanie
  28. Bibliografia
  29. Rozdział 4. Rola organizacji pozarządowych oraz samorządu lokalnego w rozwoju aktywności gospodarczej, samoorganizacji i przedsiębiorczości na terenach wiejskich
  30. Konrad Rokoszewski
  31. ˙
  32. Wprowadzenie
  33. 4.1. Miejsce, rola i funkcje organizacji pozarządowych w gospodarce rynkowej
  34. 4.2. Organizacje pozarządowe a wspieranie rozwoju obszarów wiejskich
  35. 4.3. Kierunki pobudzania przedsiębiorczości na terenach wiejskich
  36. 4.4. Organizacje pozarządowe a samorząd lokalny - obszary współpracy na terenach wiejskich
  37. Podsumowanie
  38. Bibliografia
  39. Rozdział 5. Uwarunkowania organizacyjne walorów i atrakcji turystycznych w rozwijaniu przedsiębiorczości na współczesnym rynku turystycznym
  40. Adam Edward Szczepanowski
  41. Wprowadzenie
  42. 5.1. Walory i atrakcje turystyczne
  43. 5.2. Przedsiębiorczość w wykorzystaniu walorów i atrakcji turystycznych
  44. Podsumowanie
  45. Bibliografia
  46. CZĘŚĆ II. PROBLEMY ROZWOJU STRUKTUR KLASTROWYCH I WSPIERANIE PRZEDSIĘBIORCZOŚCI LOKALNEJ
  47. Rozdział 6. Zarządzanie zmianą w procesowych inicjatywach klastrowych
  48. Krzysztof Dziekoński, Arkadiusz Jurczuk
  49. ˙
  50. Wprowadzenie
  51. 6.1. Zarządzanie zmianą organizacyjną
  52. 6.2. Zmiana w procesie tworzenia inicjatywach klastrowych
  53. Podsumowanie
  54. Bibliografia
  55. Rozdział 7. Uwarunkowania rozwoju klastra spożywczego na Podlasiu
  56. Andrzej Daniluk
  57. ˙
  58. Wprowadzenie
  59. 7.1. Struktury klastrowe w poprawie pozycji konkurencyjnej firm i regionów
  60. 7.2. Inicjatywy klastrowe w obszarze przemysłu spożywczego na Podlasiu
  61. 7.3. Rozwój klastra spożywczego na Podlasiu w świetle przeprowadzonych badań
  62. Podsumowanie
  63. Bibliografia
  64. Rozdział 8. Gotowość przedsiębiorstw budowlanych do utworzenia klastra na Podlasiu
  65. Anna Wasiluk
  66. ˙
  67. Wprowadzenie
  68. 8.1. Koncentracja firm budowlanych w województwie podlaskim
  69. 8.2. Klimat współpracy w branży budowlanej województwa podlaskiego
  70. 8.3. Przekonanie firm budowlanych do idei klastra
  71. Podsumowanie
  72. Bibliografia
  73. Rozdział 9. Formy wspierania przedsiębiorczości przez regionalne organizacje otoczenia biznesu w województwie lubelskim
  74. Zbigniew Adamowicz
  75. ˙
  76. Wprowadzenie
  77. 9.1. Regionalne organizacje samorządu gospodarczego (woj. lubelskie) - wybrane aspekty działalności
  78. ˙˙ 9.1.1. Samorząd gospodarczy rzemiosła
  79. ˙˙ 9.1.2. Regionalna Izba Gospodarcza
  80. 9.2. Inne organizacje przedsiębiorców (kluby i stowarzyszenia)
  81. ˙˙ 9.2.1. Stowarzyszenie Lubelski Klub Biznesu
  82. ˙˙ 9.2.2. Związek Prywatnych Pracodawców Lubelszczyzny "Lewiatan" i Lubelski Związek Pracodawców
  83. ˙˙ 9.2.3. Loża Lubelska Business Centre Club
  84. 9.3. Fundacje rozwoju lokalnego i regionalnego
  85. ˙˙ 9.3.1. Lubelska Fundacja Rozwoju
  86. ˙˙ 9.3.2. Fundacja Rozwoju Lubelszczyzny
  87. Podsumowanie
  88. Bibliografia
  89. Rozdział 10. Institutional support for SMEs development at the local level - the case of Bielsko-Biała Region
  90. Beata Bieńkowska
  91. ˙
  92. Introduction
  93. 10.1. Institutions supporting entrepreneurship development in Poland
  94. 10.2. Support for SMEs in Bielsko-Biała Region
  95. Conclusion
  96. References
  97. ˙
  98. CZĘŚĆ III. RELACJE KIEROWNICTWA Z PRACOWNIKAMI
  99. Rozdział 11. Rola naczelnego kierownictwa w sytuacji kryzysu w przedsiębiorstwie
  100. Stefan Lachiewicz, Anna Walecka
  101. ˙
  102. Wprowadzenie
  103. 11.1. Cechy, rodzaje i fazy kryzysu w przedsiębiorstwie
  104. 11.2. Funkcje i postawy naczelnego kierownictwa w sytuacjach kryzysowych
  105. Podsumowanie
  106. Bibliografia
  107. Rozdział 12. Wpływ zaufania w organizacji na innowacyjność pracowników
  108. Katarzyna Krot
  109. ˙
  110. Wprowadzenie
  111. 12.1. Zaufanie
  112. 12.2. Zaufanie jako czynnik wspierający proces innowacji
  113. 12.3. Metodologia badania
  114. 12.4. Poziom zaufania
  115. 12.5. Wpływ zaufania na innowacyjność
  116. Podsumowanie
  117. Bibliografia
  118. Rozdział 13. Zaufanie jako fundamentalny czynnik proefektywnościowych relacji
  119. w organizacji
  120. Joanna Jończyk
  121. ˙
  122. Wprowadzenie
  123. 13.1. Istota i pojęcie zaufania
  124. 13.2. Zarządzanie zaufaniem (zarządzanie przez zaufanie)
  125. Podsumowanie
  126. Bibliografia
  127. Rozdział 14. Zastosowanie teorii układów dynamicznych w komunikacji interpersonalnej w organizacji na przykładzie wyższej uczelni
  128. Agnieszka Kowalczewska
  129. ˙
  130. Wprowadzenie
  131. 14.1. Pojęcie atraktora
  132. 14.2. Mechanizmy działania atraktorów w pracy wykładowcy
  133. 14.3. Jak stabilizować pozytywny atraktor i co to oznacza w pracy wykładowcy?
  134. 14.4. Niezgodność atraktorów
  135. Bibliografia
  136. CZĘŚĆ IV. MOTYWACJA I SATYSFAKCJA Z PRACY
  137. Rozdział 15. Wpływ spowolnienia gospodarczego na motywację pracowników
  138. Alina Szepelska
  139. ˙
  140. Wprowadzenie
  141. 15.1. Wpływ czynników zewnętrznych na proces motywacji pracowników
  142. 15.2. Efektywne motywowanie pracowników w dobie spowolnienia gospodarczego
  143. Podsumowanie
  144. Bibliografia
  145. Rozdział 16. Rola motywowania pozapłacowego w podnoszeniu efektywności pracy menedżerów - wnioski z badań
  146. Anna Tomaszuk
  147. ˙
  148. Wprowadzenie
  149. 16.1. Nowe spojrzenie na motywację
  150. 16.2. Charakterystyka próby badawczej
  151. 16.3. Wybrane wyniki badań
  152. Podsumowanie
  153. Bibliografia
  154. Rozdział 17. Zależność poziomu jakości wyrobów od poziomu satysfakcji pracowników
  155. Renata Stasiak-Betlejewska, Stanisław Borkowski
  156. ˙
  157. Wprowadzenie
  158. 17.1. Satysfakcja pracowników i jej miejsce w zarządzaniu jakością
  159. 17.2. Pomiar satysfakcji pracowników - metoda Servqual i metoda BOST
  160. 17.3. Charakterystyka obiektu badawczego
  161. 17.4. Identyfikacja problemów powodujących powstanie niezgodnych wyrobów
  162. 17.5. Analiza wyników badania poziomu satysfakcji pracowników
  163. Podsumowanie
  164. Bibliografia
  165. Rozdział 18. Pomiar satysfakcji z pracy w przedsiębiorstwie budowlanym
  166. Marta Domagalska-Grędys
  167. ˙
  168. Wprowadzenie
  169. 18.1. Płace i zatrudnienie w budownictwie
  170. 18.2. Pozafinansowe motywowanie pracowników
  171. 18.3. Czynniki wpływające na satysfakcję z pracy
  172. ˙˙ 18.3.1. Cel, metoda i podmiot badań
  173. ˙˙ 18.3.2. Wyniki badań
  174. Podsumowanie
  175. Bibliografia *

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. nr 55
ul. Gawędziarzy 8

Sygnatura: 005+657/659
Numer inw.: 42263
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.