Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy REMBERTÓW m.st. Warszawy

book
book

Strategie rozwoju firmy

Autor: Pierścionek, Zdzisław.




Prof. dr hab. Zdzisław Pierścionek jest nauczycielem akademickim w Szkole Głównej Handlowej. Jego działalność dydaktyczna i prace badawcze koncentrują się wokół problematyki zarządzania strategicznego oraz polityki przemysłowej. W swym dorobku ma ponad 150 publikacji z zakresu tej tematyki.Profesor Z. Pierścionek jest kierownikiem Zakładu Analiz Strategicznych w SGH, członkiem Senatu Międzynarodowej Szkoły Handlu,

członkiem wielu rad naukowych oraz kierownikiem zespołów badawczych. W latach 1986-1988 był zatrudniony jako visiting professor na Uniwersytecie w Addis Abebie, w roku 1992 odbył staż naukowy na Uniwersytecie Erasmus, a rok później na Uniwersytecie Minnesota oraz w Midllesex Business School w Londynie. Od wielu lat jest też ściśle związany z praktyką gospodarczą, będąc konsultantem wielu przedsiębiorstw. Dlatego sądzimy, że niniejsza publikacja znajdzie czytelników nie tylko wśród studentów, ale i osób czynnych zawodowo.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Zdzisław Pierścionek ; Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości.
Seria:Przedsiębiorczość
Hasła:Planowanie strategiczne
Przedsiębiorstwo - organizacja
Zarządzanie
Podręczniki akademickie
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 1998.
Wydanie:Wyd. 1, dodr. 3.
Opis fizyczny:341, [2] s. : wykr. ; 21 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 337-[342].
Powiązane zestawienia:Ekonomia
Zarządzanie
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wstęp
  2. 1. ŹRÓDŁA I ROZWÓJ ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO
  3. 1.1. Strategia a rozwój, wzrost oraz restrukturyzacja
  4. 1.2. Kierunki rozwoju zarządzania strategicznego
  5. 1.3. Zarządzanie strategiczne a teorie wzrostu firmy
  6. 2. PODSTAWOWE KONCEPCJE STRATEGII ROZWOJU FIRMY
  7. 2.1. Koncepcja strategii wzrostu firmy H. I. Ansoffa
  8. 2.2. Uniwersalny model K. Andrewsa
  9. 2.3. Strategie firmy a etapy rozwoju gospodarczego według A. D. Chandlera oraz P. F. Druckera
  10. 2.4. Strategie konkurencji M. Portera
  11. 3. PROCES ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO
  12. 3.1. Podstawowe problemy zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie
  13. 3.2. Poziomy zarządzania strategicznego: poziom korporacji - poziom jednostek strategicznych - pozim funkcjonalny
  14. 3. Czynniki determinujące wybór strategii rozwoju firmy
  15. 3.4. Etapy i organizacja procesu zarządzania strategicznego
  16. 3.5. Biznesplan jako narzędzie zarządzania strategicznego
  17. 4. ANALIZA STRATEGICZNA W PROCESIE ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO
  18. 4.1. Koncepcje analizy strategicznej oraz koncepcje formułowania strategii
  19. 4.2. Analiza problemów krytycznych oraz analiza SWOT
  20. 4.3. Cele oraz zakres analizy strategicznej
  21. 4.4. Oczekiwania, cele oraz misja przedsiębiorstwa
  22. 4.5. Analiza zasobów przedsiębiorstwa
  23. 4.6. Analiza otoczenia firmy
  24. 5. STRATEGIE KONKURENCJI ORAZ ICH BAZY
  25. 5.1. Przewaga konkurencyjna przediębiorstwa oraz strategie konkurencji
  26. 5.2. Typy zachowań konkurencyjnych przedsiębiorstw oraz bazy konkurencji
  27. 5.3. Trzy bazy konkurencji M. Portera
  28. 5.4. Dominacja jako źródło przewagi konkurencyjnej
  29. 5.5. Dywersyfikacja a przewaga konkurencyjna
  30. 5.6. Globalizacja a przewaga konkurencyjna
  31. 5.7. Kooperacyjne strategie konkurencji
  32. 5.8. Konkurencja na bazie przewagi czasowej oraz na bazie zdolności firmy
  33. 5.9. Wyróżniające firmę umiejętności
  34. 5.10. Rdzeń umiejętności firmy
  35. 6. PODSTAWOWE STRATEGIE ROZWOJU FIRMY
  36. 6.1. Klasyfikacja strategii na poziomie firmy
  37. 6.2. Strategia koncentracji na jednej działalności
  38. 6.3. Strategia integracji pionowej
  39. 6.4. Sekwencje i alternatywy strategii na poziomie firmy
  40. 6.5. Strategie rozwoju małych form
  41. 7. PORTFELOWE METODY FORMUŁOWANIA STRATEGII
  42. 7.1. Macierz wzrostu/udziału
  43. 7.2. Macierz atrakcyjności sektorów/ siły konkurencyjnej
  44. 7.3. Strategie a cykl życia sektora (model firmy A. D. Little)
  45. 7.4. Zalety i wady modeli portfelowych
  46. 8. STRATEGIA DYWERSYFIKACJI - PRZESŁANKI WYBORU, EFEKTY I TENDENCJE
  47. 8.1. Istota oraz rodzaje dywersyfikacji
  48. 8.2. Metody oceny poziomu dywersyfikacji
  49. 8.3. Poziom dywersyfikacji firm krajów wysoko rozwiniętych
  50. 8.4. Teoretyczne oraz rzeczywiste efekty dywersyfikacji
  51. 8.5. Detreminanty decyzji o dywersyfikacji
  52. 8.6. Tendencje dywersyfikacji w latach 80. i 90.
  53. 9. STRATEGIA POŁĄCZEŁ ORAZ ALIANSÓW
  54. 9.1. Rodzaje i przesłanki połaczeń
  55. 9.2. Proces połączeń firm w krajach rozwiniętych
  56. 9.3. Motywy i efekty połączeń firm
  57. 9.4. Alianse strategiczne
  58. 10. STRATEGIE GLOBALNE
  59. 10.1. Globalizacja i umiędzynarodowienie
  60. 10.2. Strategie ekspansji międzynarodowej
  61. 10.3. Ekspansja międzynarodowa firmy przez inwestycje bezpośrednie
  62. Literatura

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. nr 55
ul. Gawędziarzy 8

Sygnatura: 005+657/659
Numer inw.: 43382
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.