Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy REMBERTÓW m.st. Warszawy

book
book

Strategiczna karta wyników : jak przełożyć strategię na działanie

Tyt. oryg.: "Balanced scorecard ".

Autor: Kaplan, Robert S.




W niniejszej publikacji autorzy prezentują, uznany za rewolucyjny, system mobilizowania ludzi do wypracowania misji przedsiębiorstwa. Jest to system zarządzania oparty na całościowym pomiarze zrównoważonych zestawień wskaźników, łączący przyszłe tj. strategiczne cele ze wskaźnikami dotyczącymi bieżących zadań.


Odpowiedzialność:Robert S. Kaplan, David P. Norton ; oprac. wersji pol. Krzysztof Pniewski, Alicja Jaruga, Mariusz Polakowski ; Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości, Arthur Andersen.
Seria:Przedsiębiorczość
Hasła:Kompleksowa karta wyników
Przedsiębiorstwo - zarządzanie
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2001.
Wydanie:Wyd. 2.
Opis fizyczny:273, [2] s. : il. ; 25 cm + 2 CD ROM.
Uwagi:Tyt. oryg.: "The balanced scorecard : translating strategy into action" 1996. - Pierwsza wersja przekł. Przemysław Kabalski.
Powiązane zestawienia:Ekonomia
Zarządzanie
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Przedmowa (prof. Alicja Jaruga)
  2. Wstęp do wydania polskiego (Krzysztof Pniewski, Mariusz Polakowski – Arthur Andersen)
  3. Wstęp
  4. 1. Mierzenie efektywności i zarządzanie w wieku informacji
  5. 1.1. Konkurencja w wieku informacji
  6. 1.1.1. Nowe warunki funkcjonowania firm
  7. 1.2. Tradycyjny model rachunkowości finansowej
  8. 1.3. Strategiczna karta wyników
  9. 1.3.1. Strategiczna karta wyników jako system zarządzania
  10. Podsumowanie
  11. 2. Dlaczego firmie jest potrzebna strategiczna karta wyników?
  12. 2.1. Mierzenie efektywności finansowej
  13. 2.2. Strategiczna karta wyników
  14. 2.2.1. Perspektywa finansowa
  15. 2.2.2. Perspektywa klienta
  16. 2.2.3. Perspektywa procesów wewnętrznych
  17. 2.2.4. Perspektywa rozwoju
  18. 2.3. Powiązanie wyników we wspólną strategię
  19. 2.3.1. Związki przyczynowo-skutkowe
  20. 2.3.2. Czynniki przyszłego sukcesu
  21. 2.4. Czy należy odrzucić mierniki finansowe?
  22. 2.5. Cztery perspektywy – czy to wystarczy?
  23. 2.6. Jednostka organizacyjna – dla kogo budować kartę wyników?
  24. 2.7. Pozycjonowanie strategiczne czy kluczowe kompetencje?
  25. Dodatek
  26. CZĘŚĆ I – JAK MIERZYĆ REALIZACJĘ STRATEGII
  27. 3. Perspektywa finansowa
  28. 3.1. Powiązanie celów finansowych ze strategią przedsiębiorstwa
  29. 3.1.1. Zarządzanie ryzykiem
  30. 3.1.2. Tezy strategiczne perspektywy finansowej
  31. 3.1.3. Cele i mierniki zarządzania ryzykiem
  32. Podsumowanie
  33. 4. Perspektywa klienta
  34. 4.1. Segmentacja rynku
  35. 4.1.1. Podstawowe mierniki w perspektywie klienta
  36. 4.1.2. Pozostałe mierniki: pomiar wartości oferowanej klientowi
  37. 4.2. Kenyon Stores: bezpośrednia sprzedaż na rynku masowym
  38. 4.2.1. Atrybuty produktu
  39. 4.2.2. Relacje z klientami: atmosfera zakupów
  40. 4.2.3. Marka i wizerunek
  41. 4.3. Rockwater: bezpośrednia sprzedaż indywidualnym klientom
  42. 4.4. Pioneer Petroleum: pośrednia sprzedaż na rynku masowym
  43. 4.5. Czas, jakość i cena
  44. Podsumowanie
  45. Dodatek
  46. 5. Perspektywa procesów wewnętrznych
  47. 5.1. Łańcuch wartości wewnętrznych procesów gospodarczych
  48. 5.1.1. Procesy innowacyjne
  49. 5.1.2. Procesy operacyjne
  50. 5.1.3. Obsługa posprzedażna
  51. 5.2. Przykłady perspektywy procesów wewnętrznych
  52. 5.2.1. Kenyon Stores
  53. 5.2.2. Metro Bank
  54. 5.2.3. Pioneer Petroleum
  55. Podsumowanie
  56. Dodatek
  57. 6. Perspektywa rozwoju
  58. 6.1. Potencjał kadrowy
  59. 6.2. Podstawowe mierniki kadrowe
  60. 6.2.1. Mierzenie satysfakcji pracowników
  61. 6.2.2. Mierzenie rotacji pracowników
  62. 6.2.3. Mierzenie wydajności pracowników
  63. 6.3. Mierniki specyficzne w perspektywie rozwoju
  64. 6.4. Zmiana kwalifikacji pracowników
  65. 6.5. Możliwości systemów informacyjnych
  66. 6.6. Motywacja, decentralizacja i zbieżność celów
  67. 6.6.1. Mierniki zgłoszonych i zrealizowanych inicjatyw
  68. 6.6.2. Mierzenie usprawnień
  69. 6.6.3. Mierzenie zbieżności celów indywidualnych z celami organizacji
  70. 6.6.4. Mierzenie efektywności zespołów
  71. 6.7. Pominięte mierniki
  72. 6.8. Mierniki jako sygnalizatory
  73. Podsumowanie
  74. 7. Powiązanie mierników ze strategią firmy
  75. 7.1. Powiązanie mierników ze strategią firmy
  76. 7.1.1. Zachowanie zależności przyczynowo-skutkowych
  77. 7.1.2. Uwzględnienie czynników przyszłego sukcesu
  78. 7.1.3. Podkreślenie związku z wynikami finansowymi
  79. 7.2. Mierniki realizacji strategii a mierniki kontroli bieżącej: ile mierników powinna zawierać strategiczna
  80. karta wyników
  81. 7.3. Co złego może się przytrafić dobrym miernikom, czyli jak mierniki diagnostyczne mogą uzupełnić
  82. mierniki strategiczne
  83. Podsumowanie
  84. 8. Struktura i strategia
  85. 8.1. Strategia przedsiębiorstwa a strategia korporacji
  86. 8.2. Wartość i rola korporacji
  87. 8.3. Joint ventures i alianse strategiczne
  88. 8.4. Piony wsparcia
  89. 8.5. Organizacje nienastawione na zysk oraz organizacje rządowe
  90. 8.5.1. Obsługa mieszkańców: zapewnić doskonałą obsługę mieszkańcom miasta
  91. 8.5.2. Odpowiedzialne gospodarowanie finansami: być dobrym powiernikiem pieniędzy
  92. mieszkańców miasta
  93. 8.5.3. Skuteczność wewnętrznych działań: zwiększać efektywność świadczonych usług przy takim
  94. samym budżecie, dzięki poprawie wydajności procesów operacyjnych
  95. 8.5.4. Innowacje i uczenie się: odkrywać nowe usługi i procesy, by usprawnić przyszłe działania
  96. Podsumowanie
  97. CZĘŚĆ II - ZARZĄDZANIE WDRAŻANIEM STRATEGII
  98. 9. Osiągnięcie strategicznej zbieżności celów: od najwyższego do najniższego szczebla organizacji
  99. 9.1. Programy informacyjne i edukacyjne
  100. 9.2. Proces komunikacji z zarządem i akcjonariuszami korporacji
  101. 9.2.1. Skandia: pewna korporacja prezentuje kartę wyników akcjonariuszom
  102. 9.3. Powiązanie strategicznej karty wyników z celami indywidualnymi i zespołowymi
  103. 9.4. Powiązanie z systemem wynagradzania
  104. Podsumowanie
  105. 10. Cele szczegółowe, alokacja zasobów, inicjatywy i budżety
  106. 10.1. Ustalanie ambitnych celów
  107. 10.2. Identyfikacja inicjatyw strategicznych
  108. 10.2.1. Program „Pominięte mierniki”
  109. 10.2.2. Programy ciągłego doskonalenia powiązane ze wskaźnikami tempa zmian
  110. 10.2.3. Inicjatywy strategiczne nakierowane na radykalne usprawnienia w kluczowych obszarach
  111. 10.2.4. Identyfikacja najważniejszych inicjatyw wspólnych dla różnych obszarów
  112. działania oraz inicjatyw na poziomie korporacji
  113. 10.2.5. Powiązanie strategii z alokacją zasobów i budżetowaniem
  114. Podsumowanie
  115. 11. Monitorowanie realizacji strategii i uczenie się
  116. 11.1. Od nakazów i kontroli do strategicznego uczenia się
  117. 11.2. Elementy strategicznego uczenia się
  118. 11.3. Wspólny system zarządzania strategicznego
  119. 11.4. Kontrola realizacji strategii
  120. 11.4.1. Analiza korelacji
  121. 11.4.2. Analiza scenariuszy / gry menedżerskie
  122. 11.4.3. Raporty opisowe
  123. 11.4.4. Przegląd inicjatyw
  124. 11.4.5. Analizy porównawcze
  125. 11.5. Zespołowe rozwiązywanie problemów
  126. 11.5.1. Zespoły łączące specjalistów z wielu dziedzin
  127. 11.5.2. Przegląd strategii
  128. 11.5.3. Ciągły proces strategicznego uczenia się na zasadzie podwójnej pętli
  129. Podsumowanie
  130. 12. Wdrażanie systemu zarządzania opartego na strategicznej karcie wyników
  131. 12.1. Wdrażanie strategicznej karty wyników
  132. 12.2. Aspekt dynamiczny: mobilizowanie organizacji
  133. 12.3. Tworzenie zintegrowanego systemu zarządzania
  134. 12.3.1. Formułowanie i aktualizacja strategii
  135. 12.3.2. Powiązanie strategii z celami osobistymi i systemem wynagradzania
  136. 12.3.3. Powiązanie z planowaniem, alokacją zasobów oraz budżetami
  137. 12.3.4. Monitorowanie realizacji strategii i uczenie się
  138. 12.4. Uwaga: to nie takie proste, jak się wydaje
  139. 12.4.1. Błędy strukturalne
  140. 12.4.2. Błędy organizacyjne
  141. 12.5. Jak zarządzać w oparciu o strategiczną kartę wyników?
  142. 12.5.1. Rola liderów w procesie zmian
  143. 12.5.2. Jak sterować procesem zarządzania strategicznego?
  144. Podsumowanie – przełożenie strategu na konkretne działania
  145. Aneks
  146. A.1. Określenie celu wdrażania strategicznej karty wyników
  147. A.1.1. Wyjaśnianie i uzgadnianie strategii
  148. A.1.2. Koncentracja na realizacji celów
  149. A.1.3. Decentralizacja i kreowanie liderów
  150. A.1.4. Wpływ na kształtowanie strategii
  151. A.2. Liderzy wdrożeń
  152. A.3. Proces wdrażania strategicznej karty wyników
  153. A.3.1. Definiowanie architektury systemu mierzenia efektywności
  154. A.3.2. Uzgadnianie celów strategicznych
  155. A.3.3. Analiza i wybór mierników
  156. A.3.4. Opracowywanie planu wdrażania
  157. A.4. Ramy czasowe wdrażania karty wyników
  158. Podsumowanie
  159. O autorach

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. nr 55
ul. Gawędziarzy 8

Sygnatura: 005+657/659
Numer inw.: 43390
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.