Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy REMBERTÓW m.st. Warszawy

book
book

Media masowe : władza, rozrywka i biznes

Autor: Mrozowski, Maciej




Książka przedstawia szeroki i usystematyzowany przegląd aktualnego stanu wiedzy o funkcjonowaniu mediów masowych w demokracji liberalnej i gospodarce rynkowej. Media masowe rozpatrywane są pod kątem ich rosnącej roli w rozwiniętym systemie społecznym, tzn. jako pośrednicy w komunikacji między instytucjami systemu i resztą społeczeństwa oraz jako producenci i dostawcy kultury popularnej. Centralne miejsce mediów masowych w

systemie społecznym czyni z nich kluczowy element trzech różnych układów praktyk i zależności. Media są istotnym symulatorem gospodarki rynkowej i lukratywną dziedziną biznesu, są wreszcie głównym źródłem rozrywki i organizatorem czasu wolnego większości społeczeństwa. Mimo wielu zasadniczych podobieństw, media masowe to odrębne instytucje, które dzielą dość istotne różnice wynikające z techniki przekazu, skali działania oraz statusu prawnego (media komercyjne, publiczne, niekomercyjne). Wszystkie te podobieństwa i różnice analizowane są w perspektywie procesów komunikowania masowego, czyli w sferze działalności nadawczej, świata przedstawionego w mediach, zachowań odbiorców, efektów powodowanych przez media.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Maciej Mrozowski.
Hasła:Komunikacja społeczna
Kultura masowa
Środki masowego przekazu
Adres wydawniczy:Warszawa : Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, 2001.
Opis fizyczny:416 s. : rys. ; 25 cm.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz

Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. nr 55
ul. Gawędziarzy 8

Sygnatura: 316
Numer inw.: 49336
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.