Media masowe : władza, rozrywka i biznes
Książka przedstawia szeroki i usystematyzowany przegląd aktualnego stanu wiedzy o funkcjonowaniu mediów masowych w demokracji liberalnej i gospodarce rynkowej. Media masowe rozpatrywane są pod kątem ich rosnącej roli w rozwiniętym systemie społecznym, tzn. jako pośrednicy w komunikacji między instytucjami systemu i resztą społeczeństwa oraz jako producenci i dostawcy kultury popularnej. Centralne miejsce mediów masowych w
systemie społecznym czyni z nich kluczowy element trzech różnych układów praktyk i zależności. Media są istotnym symulatorem gospodarki rynkowej i lukratywną dziedziną biznesu, są wreszcie głównym źródłem rozrywki i organizatorem czasu wolnego większości społeczeństwa. Mimo wielu zasadniczych podobieństw, media masowe to odrębne instytucje, które dzielą dość istotne różnice wynikające z techniki przekazu, skali działania oraz statusu prawnego (media komercyjne, publiczne, niekomercyjne). Wszystkie te podobieństwa i różnice analizowane są w perspektywie procesów komunikowania masowego, czyli w sferze działalności nadawczej, świata przedstawionego w mediach, zachowań odbiorców, efektów powodowanych przez media.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Maciej Mrozowski. |
Hasła: | Komunikacja społeczna Kultura masowa Środki masowego przekazu |
Adres wydawniczy: | Warszawa : Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, 2001. |
Opis fizyczny: | 416 s. : rys. ; 25 cm. |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)