Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy REMBERTÓW m.st. Warszawy

book
book

Public relations a demokracja

Autor: Święćkowska, Teresa.




W książce Public relations a demokracja autorka krytycznie śledzi rozwój public relations i związane z nim konsekwencje marketyzacji procesów społecznego komunikowania. Omawia rozwój metod, strategii i celów PR, które przemieniają sferę publiczną w spektakl pozorów i wypierają z niej merytoryczną debatę. Pokazuje, jak PR rozwijało się w atmosferze rosnącej roli socjotechnicznych badań nad zachowaniami

społecznymi oraz w symbiozie z rynkowymi środkami przekazu. Przedstawia wysiłki uporania się środowiska PR ze sprzecznościami o naturze etycznej. Na tle ogólnych tendencji rozwoju PR zarysowuje też główne kierunki rozwoju public relations i środków przekazu w Polsce. Wskazuje na zaakceptowanie i zaadoptowanie w polskiej praktyce metod marketingowej manipulacji.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Teresa Święćkowska.
Seria:Dissertationes WUW : 479
Hasła:Demokracja
Public relations
Społeczeństwo obywatelskie
Stany Zjednoczone
Podręczniki akademickie
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2008.
Opis fizyczny:287 stron ; 21 cm.
Uwagi:Na okł.: Nauki społeczne. Bibliogr. s. [271]-287.
Forma gatunek:Książki. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Polityka, politologia, administracja publiczna
Powstanie dzieła:2008 r.
Odbiorcy:Dorośli.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Część pierwsza. Główne tendencje rozwoju praktyk public relations w Stanach Zjednoczonych. Zarys historyczny
  2. I. Publicity, potrzeba uzasadnienia monopolu oraz promocja nowości technologicznych jako rodowód praktyk PR
  3. II. Wpływ propagandy politycznej na rozwój metod i strategii public relations
  4. III. Public relations w kontekście rozwoju kultury komercyjnej w Stanach Zjednoczonych
  5. IV. Public relations jako praktyki pozyskiwania społecznej i moralnej akceptacji porządku korporacyjnego
  6. V. Public relations jako narzędzie walki o przychylność opinii publicznej w konfliktach interesów
  7. VI. Dynamika rozwoju i specjalizacji PR
  8. Część druga. Public relations w perspektywie komunikowania społeczno-politycznego
  9. I. Public relations jako specjalizacja komunikowania. Techniki tworzenia komunikatów oraz strategie kontroli i wpływu
  10. II. Automodele ról zawodowych, funkcji społecznych, kodeksów postępowania oraz koncepcji etycznych public relations
  11. III. Public relations a rynkowe środki przekazu
  12. IV. Ruchy społeczne i organizacje pozarządowe. Spontaniczność, uczestnictwo, czyli zmagania i charakter sfery publicznej

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. nr 55
ul. Gawędziarzy 8

Sygnatura: 005+657/659
Numer inw.: 52634
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.